Welkomscamp

21 januari 2020 - Auckland, Nieuw-Zeeland

De negentiende ben ik eerst naar Dubai gevlogen en daarna naar Auckland, uiteindelijk kwam ik 21 januari rond 11:00 aan in Auckland. Die middag zijn we met de hele groep (15 man sterk) van sts naar het strand gegaan, waar we wat vrije tijd kregen. ‘S avonds zijn we vroeg gaan slapen, waardoor ik de volgende morgen rond 3:00 klaarwakker was. Het eerste wat we die ochtend hadden was een workshop en daarna zijn we gaan zeilen door de wateren van Auckland, wat ik echt heel erg leuk vond. ‘S middags zijn we naar de Sky Tower gegaan om naar het uitzicht te kijken en we zijn naar giapo gegaan, wat een hele goede ijszaak is en ik raad dan ook aan om daarheen te gaan als je de kans krijgt.

78841C0B-D0F3-4BFA-8CA1-2A707D60E4BEE703BCDD-378D-4DE2-910D-A0F19221815046B7DC18-FAA4-4259-BEBA-1D417E97C23F

23 januari hadden we nog een workshop van sts en zijn we naar een museum gegaan in Auckland, waar een boot stond die echt leek op een van de boten uit moana. Daar hebben we ook een soort van voorstelling gezien over de maorische cultuur. ‘S avonds hadden we een scavengers hunt. Ik zat in een groepje met een Amerikaan, een Duitser en een Italiaan. Een van de opdrachten die we moesten doen was een lied zingen in het openbaar, wat uiteindelijk de intro van spongebob werd in het Duits.

A23BE1D9-437B-497A-A444-63F08B65FAEF

24 januari was het eindelijk tijd om naar mijn gastgezin te gaan. We waren in de ochtend al vroeg op het vliegveld en eenmaal in het vliegtuig kon ik niet wachten om naar mijn gastouders te gaan. Ze zijn echt heel aardig. Marion, mijn Franse zus moesten we toen nog ophalen van haar outward bound kamp, dus die had ik nog niet gezien.

Al met al was het echt een heel leuk welcome camp en ik heb tot nu toe nog geen heimwee gehad. Ik kijk er erg naar uit om te beginnen met school, maar ik vind twee weken vrij ook niet erg.

1. Opa Wim en oma Dicky:
    30 januari 2020