South Island trip deel 1

26 oktober 2020 - Zuidereiland, Nieuw-Zeeland

Na een paar maanden niks meer gepost te hebben dacht ik dat het wel leuk was om weer eens wat te delen. Een paar weken terug ben ik op vakantie geweest in het Zuidereiland, waar ik een hoop dingen gedaan heb en veel nieuwe mensen heb leren kennen. Ik heb deze post gesplitst in twee delen, omdat het een heel lang verhaal is, ik verwacht het tweede deel ergens volgende week te posten.

Op de eerste dag ben ik vanuit Palmerston North naar Christchurch gevlogen, waar ik echt veels te lang op het vliegveld moest wachten totdat de tour ook daadwerkelijk begon. Een half uur van te voren ben ik naar de afgesproken plek gegaan en daar begonnen mensen zich te verzamelen en het bleek dat ze ook op dezelfde tour gingen. Toen we allemaal verzameld waren gingen we met de bus naar het hotel, waar we die nacht sliepen. Daar aangekomen besloten een paar mensen en ik te gaan zwemmen. Toen we daarmee klaar waren gingen we eten en daarna deden we wat activiteiten om elkaar te leren kennen. We kregen een buddy aangewezen, zodat we als we ergens heen gingen allemaal konden checken of onze buddy er was en als we iemand misten konden we er zo achterkomen.

De volgende hadden we in de ochtend vrije tijd in Christchurch. We waren in het centrum afgezet. Ik ben met Julia (uit Duitsland) en Hazuki (uit Japan) in Christchurch rond gaan lopen. We wisten niet echt waar we heen wilden gaan dus we zijn op zoek gegaan naar een straatje met gekleurde huizen, waar we eerder langs waren gereden. Toen we het gevonden hadden hebben we wat foto’s gemaakt. Daarna zijn we nog wat verder gewandeld. We moesten ergens gaan eten, voordat we de bus in moesten gaan. We zijn eerst met het toetje begonnen, wat natuurlijk heel logisch is, want we kwamen een Ben and Jerry’s winkel tegen. Toen we ons ijs gegeten hadden kwamen we een schattig straatje tegen, dat naar the Riverside Market leidde. The Riverside Market is een soort van mini markthal, waar je allerlei verschillende soorten eten kan kopen. Nadat we gegeten hadden gingen we naar de bus, die ons naar Kaikoura bracht. Eenmaal in Kaikoura aangekomen moesten we degene die met dolfijnen gingen zwemmen zich inschrijven. Daarna hebben we wat foto’s gemaakt en zijn we naar het hotel gegaan.

0092805B-56E9-4727-B3BE-99B3FB9E3A4C52EBDDEF-DCDD-4D3A-87BD-96A367CDE9DC321F301D-473E-4031-B7FC-2BF3AF4C3C49D842E8AB-947F-482C-9155-1D5954604A46

Mijn wekker ging al om kwart over vijf, omdat ik in de eerste groep van het zwemmen met dolfijnen was ingedeeld. Rond zes uur in de ochtend had iedereen in mijn groep een wetsuit aan en na de presentatie gingen we dan eindelijk naar de boot. Ik en Giulia hadden die morgen iets genomen tegen zeeziekte, wat ons beiden echt heel erg slaperig maakte. We waren beide half in slaap gevallen.  Er waren best wel wat golven die ochtend, wat wel vervelend was. Na een goede twee a drie uur zoeken hadden we de dolfijnen gevonden. Toen we het water in gingen moesten we naar de dolfijnen zwemmen en we moesten zoveel mogelijk geluid maken als we konden, wat opzich wel moeilijk is met een snorkel in je mond. Het was heel erg gaaf om de dolfijnen onder je te zien zwemmen. Toen ik het water uitkwam had ik het wel heel erg koud, want het was niet zo’n warme dag. Toen we weer terug waren hoorden we dat de tweede groep niet mocht gaan, want de golven waren te hoog. Toen zijn we naar onze volgende bestemming, Motueka, gereden. Tussendoor zijn we nog een paar keer gestopt. Na het avondeten ging de hele groep just dance spelen, want de tourleider had dat aangezet. Het was erg leuk om met veertig mensen de macarena te dansen.

09A346D0-9A37-4404-868D-4163736AE26D53F28CD8-3AFE-408B-9556-B745408D4BFC57312E66-A13A-4309-B3CD-2861104F2356

Na het ontbijt zijn we gelijk naar Abel Tasman National Park. We werden gesplitst in twee groepen, groep een ging eerst kayakken en groep twee ging eerste wandelen. Hazuki en ik zaten in groep een. We zijn naar een strand gekajakt, waar we onze lunch gingen eten en daarna zijn we weer terug gewandeld. Eenmaal terug gekomen moesten we bij de bus wachten op de andere groep en toen ze er eindelijk waren gingen we naar een plaats waar we konden skydiven. De eerste paar mensen waren al geweest toen we aangekomen waren, want die moesten hard door wandelen, zodat iedereen die wilde konden skydiven die dag. Vlak voordat ik het vliegtuig in stapte had ik geen idee wat ik zo zou gaan doen. Toen mijn instructeur de deur open deed dacht ik echt van wat ga ik nu nou weer doen. Ik kon maar iets van twee seconden naar buiten kijken en toen vielen we al naar beneden. De vrije val was echt heel erg leuk en toen die de parachute open deed had ik gelukkig ook even tijd om rond te kijken. Het was echt het beste wat ik ooit heb gedaan. Als je ooit de kans krijgt raad ik het echt aan om dat te gaan doen. Na het avondeten besloten Julia, Yoli en ik nog even dat we onze kleren wilden gaan wassen. We moesten het hele park over om mensen te vragen of ze nog twee dollar munten overhadden.

6E91F28F-04E5-4F9D-B9DE-7839D82221298387357F-88C3-4250-AE3D-08486AF4777351611F68-F48B-4644-9E82-D49392D755BC0E08A0A0-EF2D-4302-9758-AF353B56B94C

Dag vijf was eigenlijk meer een reisdagje. Het enige echt interessante was dat we bij de Pancake Rocks gestopt waren. We zijn helemaal naar Franz Josef gereden.

51F60732-C49E-4C42-A705-9D1CDC6B2EF8